Na het verkrijgen van een opdracht hanteren wij altijd dezelfde werkwijze: Studie van het onderwerp – Verzamelen (origineel) beeldmateriaal – Schetsen –Tekenen – Kleuren.
En daar zit je dan achter je tekenplank met daarop een groot vel blanco wit papier. Je hebt de intake met je opdrachtgever achter de rug en het schetsen kan beginnen.
Dat is de meest creatieve fase; een heerlijke zoektocht van opzetten, veranderen en verbeteren. Het schetsen doen we met een Pentel vulpotlood gevuld met 2B stiftjes van 0,5 mm. dik.
De eindschets wordt besproken met de opdrachtgever en na goedkeuring begint de ambachtelijke periode, het tekenen en kleuren.
De zwart/witte lijntekening maken we met diverse diktes van Rotring rapidograph pennen of Staedtler pigment liners. Het liefst tekenen we dan op een Océ polyester filmcalque. Dit materiaal is transparant, antistatisch en blijft, zeer belangrijk, maatvast. Bovendien is het radeerbaar d.w.z. foutjes kunnen worden verwijderd door ze met een scalpelmesje weg te krabben.
Na goedkeuring van de lijntekening begint het inkleuren. Hiervoor gebruiken we Copic Classic-Markers. Fijne stiften die lekker in de hand liggen en aan weerszijden zijn voorzien van respectievelijk een brede beitelpunt èn een puntstift. Ze zijn navulbaar en verkrijgbaar in 358 kleuren. De tekening wordt afgewerkt met kleurpotloden van Caran d’Ache types Prismalo I en Supracolor Soft en pastelpotloden van het merk Conté à Paris.
Afhankelijk van de eindbestemming wordt de tekening hoogwaardig gescand. Het digitale bestand kan daarna worden gebruikt voor alle mogelijke vormen van reproductie.